برای تهیه شکلات چوبی یا غیر چوبی فانتزی:

  • شکلات تخته ای مرغوب سفید و شیری یا تلخ
  • وسایل ذوب شکلات
  • قالب شکلات
  • قیف یکبار مصرف
  • رنگ
  • قلم موی ظریف
  • سینی

 

ابتدا شکلات را آب می‌کنیم با قاشق می‌ریزیم در قالب شکلات سپس می‌گذاریم درون یخچال تا سفت شود بعد آرام از کاغذ جدا می‌کنیم ،و همچنین میتوانید از شکلات سفید هم استفاده کنید هم ساده است و بچه‌ها دوست دارند

قالب های شکلات در بازار به چند شکل موجود است . رایج ترین آنها قالب های طلقی هستند که طرح های زیبا و متنوعی هم دارند . یک نوع دیگر قالب های عالی و با کیفیت سیلیکونی هستند که عمری کار می کنند و البته نمونه های چینی آنها هم هست و نوع دیگر قالب های پلی اتیلن هستند که شبیه شیشه پلاستیکی هستند.

فقط چند تا نکته را در نظر داشته باشید :

۱- اگر قالب شما چوب دار است فراموش نکنید چوب ها را حین کار در قالب قرار دهید . بعد از بستن شکلات هم ممکن هست ولی خیلی تمیز نمی شود . اگر به هر دلیلی مجبور شدید در پایان کار چوب ها را قرار دهید ، با مقداری شکلات مذاب خیلی تمیز و ظریف این کار را انجام دهید.

۲- برای رنگ کردن شکلات بهترین گزینه رنگ های مخصوص شکلات هستند که در چربی حل می شوند . اگر به این رنگ ها دسترسی ندارید رنگ های ژله ای هم با اغماض کیفیت قابل قبولی تولید می کنند.

۳- ازآنجا که معمولا این شکلات ها مورد توجه بچه ها هستند ، در استفاده از رنگ زیاده روی نکنید .

۴- برای شروع روی طرح های تک رنگ و دو رنگ و نه بیشتر تمرکز کنید تا مهارت لازم را برای کار با طرح های چند رنگ بدست آورید.

۵- برای کشیدن چشم و ابرو و مانند این ها از قلم خوراکی استفاده کنید . یا اینکه شکلات مذاب را در قیف یکبار مصرف ریخته و سر آنرا خیلی خیلی ظریف قیچی کنید و با آن کار کنید .

۶- برای طرح های دو رنگ یا بیشتر از درونی ترین رنگ ها شروع کنید. شکلات مذاب را با قلم مو یا قیف خیلی ظریف به قسمت های رنگی بمالید تا یک لایه کامل در قسمت مورد نظر تشکیل شود ، مثلا وسط گل ، بعد چند لحظه صبر کنید یا در صورت عجله در فریزر بگذارید. بعد با رنگ بعدی ادامه دهید .

۷- در پایان ، بعد از پر شده قالب ها آنها را به آرامی روی سطح کار بکوبید تا حباب های هوا خارج شده و سطح شکلات صاف شود . اگر خیلی نشست کرده بود کمی شکلات با قیف اضافه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شش − 3 =

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس