صابون تزیینی با طرح های جالب و فانتزی بسازید. در این آموزش  از گل های طبیعی استفاده گردیده است شما می توانید از رنگ و هر چیز دیگری استفاده نمایید .

وسایل مورد نیاز

صابون گلیسیرین

قالب صابون

الکل

گلهای طبیعی دلخواه

ماکروویو

اسانس‌های معطر ( اختیاری )

 

مرحله‌ی یک

صابون گلیسیرین خود را تکه کنید تا فرآیند ذوب آن سریع‌تر شود.

مرحله‌ی دوم

در یک شیشه‌ی مربا یا ظرف مناسب دیگری تکه‌های صابون را در ماکروویو ذوب کنید. در صورت تمایل چند قطره اسانس به آن اضافه کنید، اسانس را با صابون ذوب‌شده بچرخانید و سپس قالب را تا کمتر از نصف با صابون مذاب پر کنید. اگر دیدید روی سطح صابون‌ها حباب ایجاد شد تنها کافی است کمی الکل روی آن مالیده و می‌بینید حباب‌ها ناپدید می‌شوند. برای ۱۵ دقیقه یا بیشتر قالب‌ها را در فریزر بگذارید تا صابون‌ها سفت شوند.

مرحله‌ی سه

پس‌ازاینکه صابون سفت شد سینی را از فریزر خارج کرده و گلهای طبیعی  را در قالب‌ها قرار دهید. اگر عروسک‌ها درست در قالب جا نمی‌شدند نگران نباشید. نصف آن بیرون بیاید هم قشنگ خواهد بود.

مرحله‌ی چهار

در صورت نیاز گلیسیرین بیشتری ذوب کنید و آن را در قالب‌ها روی گل‌ها بریزید تا مایع به بالای قالب برسد. این بار هم اگر متوجه حباب شدید کمی الکل بپاشید و حباب‌ها ناپدید خواهند شد. سینی را برای ۱۵ دقیقه‌ی دیگر در فریزر بگذارید تا سرد و سفت شود.

مرحله‌ی پنج

زمانی که صابون‌ها سفت شدند با برعکس کردن قالب صابون‌ها به‌راحتی خارج می‌شوند. قالب‌ها را نزدیک میز نگه‌دارید تا صابون‌ها پس از بیرون افتادن آسیب نبینند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دو × چهار =

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس